Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych stanowi specjalizację Naszej Firmy. szelkie czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami prowadzimy w ścisłej współpracy z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych i właścicielami poszczególnych lokali.
W szczególności do naszych obowiązków należy:
REPREZENTACJA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
- na zewnątrz, w tym m.in. przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- wewnątrz tzn. pomiędzy właścicielami
- przygotowywanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
- wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej
OBSŁUGA PRAWNA
OBSŁUGA BANKOWO - KSIĘGOWA
- otwarcie rachunku bankowego do obsługi nieruchomości i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek,
- wypełniania deklaracji podatkowych
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością,
- opracowanie sposobu rozliczania dostaw mediów do budynku, przedstawienie propozycji regulaminu rozliczania mediów,
- pobieranie i rozliczanie zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej,
- czynszów najmu itp.
windykacja należności, - lokowanie wolnych środków właścicieli nieruchomości na lokatach terminowych,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
- pobieranie i odprowadzanie podatków oraz innych opłat publicznoprawnych,
- obserwacja i bieżąca analiza zmian stawek usług oraz dostawy mediów, w tym za gaz, energię elektryczną i cieplną, wodę i ścieki oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych w oparciu o nawiązane umowy przez właścicieli nieruchomości.
- prowadzenie aktualizacji wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i obrębie posesji,
- przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli nieruchomości, w szczególności zebrań wspólnot mieszkaniowych,
- reprezentacja właścicieli nieruchomości przed sądami i organami egzekucyjnymi oraz innymi podmiotami, z którymi właściciele posiadają związek prawny,
- opracowywanie i opiniowanie treści umów z kontrahentami,
- opracowywanie treści uchwał i innych aktów prawnych wspólnot (regulaminy, statuty, itp.),
- potwierdzanie uprawnień do lokalu, wystawianie zaświadczeń, itp.,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów,
- dostarczanie właścicielom, czy najemcom zawiadomień o wysokości opłat, wynikających z decyzji właścicieli lub innych rozporządzeń prawnych,
zabezpieczenie nieruchomości w umowy stałe.
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
OBSŁUGA TECHNICZNA
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości,
- w tym książki obiektu budowlanego, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przestrzeganie terminów przeprowadzenia obowiązkowych przeglądów technicznych budynku wynikających z prawa budowlanego,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów ogólnobudowlanych,
- wykonywanie obowiązkowych przeglądów gazowych,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
zlecanie i kontrola usuwania awarii i ich skutków, - przygotowywanie planów remontowych budynku,
- przygotowywanie materiałów przetargowych,
- wyszukiwanie wykonawców robót,
- przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów,
- analiza ofert i materiałów przetargowych,
- prowadzenie uzgodnień urzędowych, projektowych i wykonawczych z uczestnikami procesu inwestycyjnego,
- przekazywanie terenu robót, przeprowadzanie odbiorów, analiza kosztów.