Zarządzanie nieruchomościami

Zarządzanie nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych stanowi specjalizację Naszej Firmy. szelkie czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami prowadzimy w ścisłej współpracy z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych i właścicielami poszczególnych lokali.

W szczególności do naszych obowiązków należy:

REPREZENTACJA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI

  • na zewnątrz, w tym m.in. przed organami administracji państwowej i samorządowej,
  • wewnątrz tzn. pomiędzy właścicielami
  • przygotowywanie dokumentacji do celów postępowania sądowego,
  • wsparcie merytoryczne kancelarii prawnej

OBSŁUGA PRAWNA

OBSŁUGA BANKOWO - KSIĘGOWA

  • otwarcie rachunku bankowego do obsługi nieruchomości i dokonywanie rozliczeń przez ten rachunek,
  • wypełniania deklaracji podatkowych
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów
  • prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością,
  • opracowanie sposobu rozliczania dostaw mediów do budynku, przedstawienie propozycji regulaminu rozliczania mediów,
  • pobieranie i rozliczanie zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej,
  • czynszów najmu itp.
    windykacja należności,
  • lokowanie wolnych środków właścicieli nieruchomości na lokatach terminowych,
  • przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych,
  • pobieranie i odprowadzanie podatków oraz innych opłat publicznoprawnych,
  • obserwacja i bieżąca analiza zmian stawek usług oraz dostawy mediów, w tym za gaz, energię elektryczną i cieplną, wodę i ścieki oraz regulacja opłat i rozliczeń z tym związanych w oparciu o nawiązane umowy przez właścicieli nieruchomości.
  • prowadzenie aktualizacji wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców,
  • zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku,
  • dbanie o utrzymanie porządku i czystości w budynku i obrębie posesji,
  • przygotowanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli nieruchomości, w szczególności zebrań wspólnot mieszkaniowych,
  • reprezentacja właścicieli nieruchomości przed sądami i organami egzekucyjnymi oraz innymi podmiotami, z którymi właściciele posiadają związek prawny,
  • opracowywanie i opiniowanie treści umów z kontrahentami,
  • opracowywanie treści uchwał i innych aktów prawnych wspólnot (regulaminy, statuty, itp.),
  • potwierdzanie uprawnień do lokalu, wystawianie zaświadczeń, itp.,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów,
  • dostarczanie właścicielom, czy najemcom zawiadomień o wysokości opłat, wynikających z decyzji właścicieli lub innych rozporządzeń prawnych,
    zabezpieczenie nieruchomości w umowy stałe.

OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA

OBSŁUGA TECHNICZNA

  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości,
  • w tym książki obiektu budowlanego, zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • przestrzeganie terminów przeprowadzenia obowiązkowych przeglądów technicznych budynku wynikających z prawa budowlanego,
  • wykonywanie obowiązkowych przeglądów ogólnobudowlanych,
  • wykonywanie obowiązkowych przeglądów gazowych,
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
    zlecanie i kontrola usuwania awarii i ich skutków,
  • przygotowywanie planów remontowych budynku,
  • przygotowywanie materiałów przetargowych,
  • wyszukiwanie wykonawców robót,
  • przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów,
  • analiza ofert i materiałów przetargowych,
  • prowadzenie uzgodnień urzędowych, projektowych i wykonawczych z uczestnikami procesu inwestycyjnego,
  • przekazywanie terenu robót, przeprowadzanie odbiorów, analiza kosztów.
Przewiń do góry